venus and mars

September 27, 2012

arabians juga manusia biasa :/

bismillah
assalamualaikum

entri pertama di bumi dataran syam mengenangkan kelembapan pak cik arab untuk datang memasang wifi di rumah.katanya ghadan, kemudian ghadan, ghadan yg ketiga barulah pakcik arab tiba di rumah. terus saya terkenang abang2 tm yg gigih bekerja memasang itu ini di malaysia.ehemmm.lantas kerja2 meng hapdate blog tergendala seketika.sedih bukan?eh.


dear wifi. be nice to me. pleaseee !


tak kisahlah mereka melayu jawa banjar omputih orang jepun mahupun orang arab sekalipun tapi bilamana berdiri atas nama manusia, tinggal di bumi dan bukan di planet marikh ianya akan jadi sama sahaja.sepanjang keberadaan di malaysia saya selalu membayangkan mu'tah tu cemane la yee.sampai lah tibanya di bumi dataran syuhada' itu barulah terjawab segala persoalan.

saya membayangkan perempuan arab itu berjubah hitam lengkap sepasang setudung seniqab tapi tidak rupanya.mereka juga seksi tahuu ! peluh kecil disitu.tertipu saya.pfffftt.

saya membayangkan lelaki arab itu juga berjubah berserban segala bagai tapi tidak rupanya.mereka juga memakai jeans seperti typical malaysian guy.sekali lagi saya tertipu.

tapi tidak saya katakan semua arabians begitu.cuma sebahagian besarnya begitu sehingga pada suatu hari apabila pergi melawat ke makam para syuhada' salah seorang penjaga makam tersebut meluahkan kecewaannya terhadap wanita2 arab yg seksi yg tabarruj dan lain2. beliau juga sempat mengatakan begini

" saya sukakan malizi. saya sukakan mereka kerana agama islam. "

menurutnya lagi, wanita2 arab sepatutnya berpakaian seperti mana akhawat malaysia mu'tah berpakaian. menutup aurat, tidak tabarruj dan sebagainya. lalu terdetik di hati kecil saya apakah agaknya perasaan pakcik ini jika beliau datang ke malaysia tanah tumpah darahku dan menyaksikan dengan mata kepalanya sendiri bagaimana umat islam di malaysia itu. *uhuk uhuk* batuk kecil.




O Allah, i need that strenght



sepintas lalu teringat gurauan sahabat2 ketika saya hampir meninggalkan malaysia dulu

" nanti carikan aku pak arab sorang wehh :D "

ehemm. jika saya mencari syabab arab saya akan cari untuk diri saya.bukan utuk anda, anda mahupun anda heyy !*wink wink* oh tidaklah. itu juga satu gurauan. why?mungkin pahit untuk saya katakan tapi itulah hakikatnya. qulil haq walau kana murran. berkatalah benar walaupun ia pahit. fakta yg dibuat oleh diri saya diri sendiri.ehemmm

9 DARIPADA 10 SYABAB ARAB MERUPAKAN PEROKOK

hatta yg berjubah juga merokok.serban mereka itu tidak menjamin bahawa puntung2 rokok tidak menghiasi tangan mereka.oh shisha juga.jadi bagaimana?anda wanita2? masih mahukan syabab arab kah? oh saya mencadangkan supaya kalian berfikir 2 3 4 5 6 7 8 9 bahkan 10 kali dan menimbang semula cadangan kalian.kekeke

pergaduhan antara a'ilah(puak) meruparakan 'uruf yg menjadi bahan tatapan umum. sampah di merata tempat itu merupakan satu kebiasaan. toilet yg sangat kotor itu bukanlah satu suasana yg canggung mahupun janggal. mahu ataupun tidak hidup harus diteruskan.

itulah fakta2 pahit yg perlu saya akui sepanjang 21 hari menjadi tetamu dataran syam ini. sepanjang 21 menjadi 'jiran' para sahabat yg syahid di medan perang mu'tah ini. saya di sini bukanlah ingin memburukkan tanah tempat tarbiyah saya ini tapi biarlah ianya menjadi pengajaran kepada semua. tidak kiralah bertebaran di atas bumi Allah yg mana  hatta di ardul kinanah sekalipun, jika tidak pandai membawa diri, tidak pandai mentarbiah diri kita akan hanyut dalam kesesatan.

" sesungguhnya aku tinggalkan kepada kamu dua perkara, kamu tidak akan
sesat selama mana kamu berpegang dengan kedua-duanya
iaitu kitab Allah (al-quran) dan sunnahku "

HR Malik bin Anas


i am muslim and i am not a terrorist


so, jika kita inginkan islam itu teguh semula, jika kita inginkan khilafah itu bertapak kembali, kita umat islam harus berubah. berpeganglah pada al quran dan as sunnah. hidupkanlah kembali islam itu. ingatlah bahawasanya orang kafir itu tidak takut akan demonstrasi besar besaran, tidak takut akan pembakaran rumah dan kereta, tidak takut akan tunjuk perasaan tetapi mereka takut akan ramainya jemaah di masjid ketika solat subuh dan ramainya yg bangun malam untuk qiamullail.

p/s: sila jangan risau akan saya. insyaallah saya tak pape. orang arab tak baca belog saya tauu :DD


that's all
wallahua'lam










No comments:

Post a Comment